lördag 28 juni 2008

EM i duschen

Jag läser stundom Johan Esks fotbollskrönikor i DN och tänker på all den idoldyrkan som han och andra ägnar manliga idrottare. Jag tänker på dessa supportrar som målar sig i ansiktet och gråter av glädje när deras förebild gör ännu ett mål. "Det gör ont att möta XX", hör man kommentatorerna säga, fradgande av homoerotiskt begär efter den stenhårda kroppen.

Det är nog förklaringen till att jag är ointresserad av Stokholm Snipers. Ett lag med bara bögar är ju en bra idé, men är det inte roligare att fantisera om intvålade skinkor i duschen när skinkbärarna säger sig vara strejta? Jo, mycket. Jag vet, det är den gamla trötta bögdrömmen om smygisen som proselyt - so shoot me. Men jag rår inte för det. Jag har blivit fotbollsentusiast, på mitt lilla sätt.

Inga kommentarer: