lördag 24 oktober 2009

Dåligt glid

Det finns människor i Sverige som ägnar sig åt analsex. Jag vet - det är hemskt! Men där saker ska in, inte ut, åker ändå saker in. En del av dessa sodomiter är kortare än Göran Skytte; man brukar kalla dem barn eller ungdomar. Att de är kortare innebär inte att de är dummare än Skytte, men man brukar säga att de har mindre livserfarenhet. Detta innebär i sin tur att de inte alltid har koll på hur man ska göra för att rövsex ska vara en behaglig upplevelse. Det framgår t.ex. sällan av porrfilmer att glidmedel är en bra idé - och inte bara där, förresten. Glid är alltid bra, oavsett om det är systrarna Bartholin som står för fiolerna eller bröderna Silikon. Jag vill till och med drista mig att säga att man aldrig ska knulla utan bra före före.

Nå, sånt kan man förstås lära sig med åren, som Göran Skytte. Ni kanske minns hans ord:
PS. Du som nu vill angripa mig för att vara bigott och hysa sexualskräck, du ska veta att jag personligen har varit med om allt som du önskar att du hade varit med om.
Alla dessa ungdomar som önskar ha analsex kanske kunde skriva till "Fråga Göran"? Nej, det tror jag inte är nån bra idé, och det tycker inte Göran heller. Han håller på en don't ask, don't tell-princip när det gäller analsex för juniorer. Alltså: om man inte lär dem hur man gör så kanske de låter bli.

Men tyvärr ser inte verkligheten ut så. I verkligheten knullar juniorerna ofta redan innan de har blivit byxmyndiga. Om man inte vill sätta på dem kyskhetsbälte så ser jag inte hur man ska kunna göra nåt åt saken - om man nu ska det. Jag tycker faktiskt inte det. Men jag tycker att det är en bra idé att lära dem att valla rätt och använda kondom. Det tycker inte Göran Skytte, och inte heller Green Fluorescent Poirier, två högerkristna farbröder. De vill förbjuda RFSU att informera om sex i skolorna. Vi ska inte ha så mycket upplysning, tycker de. Det är bättre att vi får ett ökat antal aborter, fler könssjukdomar och fler juniorer med ömma stjärtar. Så att de lär sig veta hut.

Tänk om vi fick en kristen sexualundervisning i skolan. Tänk om RPM fick predika avhållsamhet och Skytte tala om kärlekens gåva från Gud. Jag tror att många skulle uppskatta det - ja, inte ungdomarna alltså. Då kanske vi kunde få det som i USA, där antalet aborter och könssjukdomar bland unga är avsevärt högre än här. Det kan tyckas vara ett högt pris att betala, men tänk vilken upphöjd moral man bibringar juniorerna! Den är värd mer än all Crisco i San Francisco.

3 kommentarer:

Vida Latina sa...

Mmmm... eller som i Colombia där jag bor. Här pågår just nu ett ramaskri, eftersom konstitutionsdomstolen bestämt att det ska bli obligatoriskt i sexualundervisningen i skolorna att lära ut om aborträtt (som sedan tre och ett halvt år är lagligt vid våldtäkt, fara för kvinnans liv och hälsa och grava missbildningar av fostret som gör att det inte skulle överleva).

"Vi vill inte bidra till en dödskultur" gastar kyrkan och skolorna...

Trots att osäkra aborter är tredje största orsaken till mödradödlighet.

Men nej, sopa under mattan och predika avhållsamhet, är vad som förespråkas.

Anonym sa...

Med tanke på att man blir byxmyndig vid 15 (sen tycker jag det kunde va vid 18, eftersom den lagen ändå inte direkt tillämpas vid ungefär jämngamla, vad jag vet?)så verkar det väl EXTREMT dumt att INTE ge de unga ett uns info vid 14-15. Man kan ju undra hur Skytte tänker, men det gör man ju ofta iförsig..

Camilla Grepe sa...

Att just RPM agiterar mot analsex är ju skrattretande. Han som katolik borde känna till att det är en fin gammal tradition som omhuldats i länder där preventivmedel varit förbjudna och mödomshinnor skulle sparas till bröllopsnatten.