söndag 11 januari 2009

Kinks and Queens

Ja, det blev visserligen en del gjort i går, men än återstår mycket. På kvällen belönade jag mig för mina heroiska insatser under dagen (vilka de nu var, jag minns inte riktigt) med att träffa min kära gamla vän Growly-Jump som hade återkommit från andra sidan gölen. Vi hade en totalt utflippad kväll som vanligt och slutade på Kinks and Queens 15-årsjubileum. Oj, säger jag bara, vilken underbar blandning av människor i alla åldrar, från dilamm till lädertackor, från kilt till galaklänning, från tubsockan i behån till djupaste dekolletaget. Stockholms tjusigaste transor, kinky-ballerinor, dominor och så en och annan läderbög, glitter och gala och sunk och en och annan piska och och och... En man blev vakuumförpackad på scenen, vilket bara ägnades ett förstrött intresse från dansgolvet där bara magar och halvnakna rumpestumpar virvlade runt i timme efter timme.

Jag avvek ändå redan vid ett eftersom jag skulle upp tidigt i morse. För några timmar sen ringde Growlis och berättade om sina fortsatta eskapader som är så urtypiska för henne. Jag skulle kunna berätta i timtal om henne, men det gör jag inte, för hon är min älskade vän och trogna vapendragare i den varma och något stinkande bukhåla som utgör det normalas antites.

Inga kommentarer: