tisdag 1 september 2009

Tant Cyborg tar farväl


Som bekant ska Maria Abrahamsson sluta framföra sina stolligheter i Svenska Dagbladet och i stället slåss om en riksdagsplats som nybliven medlem i Moderaterna. Jag kan inte påstå att jag kommer att sakna henne, men det kanske är ett tecken i tiden att Timbro Kidz tar över snaskandet på empatilöshetens Piggelin. Nåväl, jag hade tänkt bjuda på ett urval av Abrahamssons åsikter, men ids faktiskt inte, märker jag. Den som vill läsa allt jag har att invända mot hennes åsikter kan klicka på länken här, det är en googling på min blogg. Som synes har hon spelat en ganska stor roll för mig, hon har nämligen retat upp mig och fått mig att genmäla. Jag tror att hennes inflytande som politiker kommer att vara lägre än som ledarskribent, så jag välkomnar hennes avhopp. Tack, Maria! Nu kan du ägna dig åt att bekämpa "otyget med symbollagar på jämställdhetsområdet" och andra antifeministiska hjärtefrågor av hjärtans lust. Fast just ingen kommer att lyssna.

Uppdatering: på knuff.se listas det här inlägget som ett av sju, men på ledarsidan har de tydligen tagit bort mig. Bra jobbat av yttrandefrihetens försvarare!

Inga kommentarer: