fredag 24 april 2009

Nu blir till och med jag förbannad

Jag har inte tyckt att det är så oerhört angeläget att få ladda hem musik från TPB. Jag förstår såna som gör det, och under en period när jag hade ännu mindre pengar än vanligt gjorde jag det själv. Med viss skamkänsla, mot mina principer, men ändå.

Däremot blir jag väldig illa berörd av tanken att farbror Sony och tant Warner med flera ska få göra razzior i mitt vardagsrum. Jag beklagar inte att Knäckebröds-Kalle får punga ut med 30 millar, det kan han gott ha. Men domen är absurt hård. Ett års fängelse?!

Nåja. Nu läser jag dock i SvD att Ifpi försöker tvinga danska operatörer att blockera TPB och andra fildelningssajter, och samma krav framför de i Norge. Danskarna har redan vikt sig, men Telenor har överklagat till danska HD. Jag hoppas att de vinner! Det är väl för fanken inte internetoperatörernas ansvar vad deras användare har för sig! Och vad blir nästa steg? Den här sortens ingrepp får mig att resa borst. Bort med tassarna, era jävla imperialistsvin! Internet är livsviktigt för mig och ingen ska försöka snöpa det så att allt som återstår är nåt slags reklamkanal. Vad jag och andra användare gör av det är vårt och bara vårt ansvar.

Inga kommentarer: