lördag 4 oktober 2008

Adjö, konsument

Nej, jag har heller inget bättre för mig, så jag kopierar listan från LSM

Bästa promenad: Till tunnelbanan.

Favoritgata: S:t Eriksgatan.

Favoritdrink: En GT på Göken.

Senaste Stockholmsupptäckt: Att Gunnarssons tar 62 kronor för vanligt kaffe och en kardemummamazarin, vilket närmar sig mitt klädkonto per månad.

Bästa mikromaten: Vi har ingen mikrovågsugn.

Favoritförort: Vällingby. Här vill jag leva och dö.

Fikar gärna på: Anna och Mats (Drottningholmsvägen vid Kronis) - billigt, supertrevligt och ägt av gullisar som bakar själva.

Bästa brunchen: Jag har aldrig ätit brunch, vad jag vet. Det låter larvigt.

Bästa kaffet: Det vi dricker hemma när kidsen har somnat.

Bästa konsertlokalen: Jag avskyr konsertformen, särskilt den klassiska. Det är för mycket "Titta, mamma!" över det hela.

Bästa baren: Göken, såklart. Ibland Side Track eller Torget.

Här bjuder jag mamma på middag: Hon är död.

Här bjuder jag pappa på middag: Han är ännu dödare.

En bra gå bort-present: En bok som mottagaren inte skulle ha läst i vanliga fall.

Favoritlyxartikel: En bok som med lite god vilja kan tolkas som kurslitteratur.

Läser just nu: "Världen i vitögat - tre essäer om västerländsk kultur" av Stefan Jonsson. Hur bra som helst.

Läser helst: ostört och länge. Apropå lyx.

Favoritråvara: Fetaost, helst Mevgal.

Favoritmärke: Mina barns födelsemärken.

Favoritskor: Fårskinnstofflor.

Klädkonto per månad: 80-100 kr.

Dricksprocent: 10.

Modeförebild: Göran Greider och Marco Lehtojki.

Motionerar: Jag är omgiven av 2-4 barn en vanlig dag.

Mest överskattade affär: Lidl. Slovakiskt dasspapper i all ära, men jag vill kunna handla allt på en gång. Och så pallar jag inte med den vedervärdiga belysningen.

Det dyraste jag har köpt: Min frihet från två äktenskap och en heteronorm.

Favoritprodukt på apoteket: Reliv.

Bästa fyllekäket: Man meat.

Lyssnar på: Conspiração. (Men hoppa över den första låten.)

Bästa förfestmusiken: En salig blandning av halvminutsnuttar hemma hos min älskade Morrhoppa.

Senast gnolade: "Tula hem och tula vall".

Mitt sämsta köp någonsin: Ett jag gör varje dag för 47 kronor.

Dansar helst till: Klockan fyra på nåt gayhak. Fast inte på schlagergolvet.

Senaste fyndet: Fyra förpackningar god (äkta, inte formsprutad) skinka på Coop. Bara 15 spänn styck!

Senaste secondhandfyndet: En bättre begagnad dramatiker i 30-åråldern. Med livstidsgaranti.

I dvd:n: Mora träsk. Småttingarna gillar dem. (59 kr på Hemköp.) Bolibompa är avskaffat numera eftersom vi inte kan se Barnkanalen.

Användbar pryl: Min älskade iPod Shuffle. Utestänger bräkande när jag läser på snubbelbanan.

Mode jag aldrig vill se igen: Den kristna värdegrunden.

Favoritaccessoar: Silikonglid.

Transportmedel: Gröna linjen. Fyrans buss. Fortkomstledamöterna.

Inga kommentarer: