torsdag 12 november 2009

Två nya favoriter - hurra!

Det är sällan jag hittar nya bloggar att följa nuförtiden. Jag har betat av alla mina bloggfavoriters favoriter, tycker jag. Men så dyker det upp en blogg som Glitterfittorna och gör mig glad. Läs t.ex. Kvinnan som våldsam - filmens pseudofeminism; den uttrycker just det jag så ofta jag har känt.

Eller ta Neonbibeln. Nyss satt jag och bläddrade bakåt i gamla inlägg där och fick syn på sågningen av Zooey Deschanel och filmen "500 Days of Summer" som jag hade oturen att översätta för bio. Hur usel filmen är och hur vedervärdig Zooey är kan ni läsa i den ljuvliga Frigjorda konstnärskvinnor och liknande bullshit.

Så in på listan med Glitterfittorna och Neonbibeln! Tack för att ni finns!

1 kommentar:

Kerstin sa...

Wohoo! Kul att du gillar oss!