tisdag 11 november 2008

70 miljoner till barnmisshandel

Ja, ni läste rätt. Regeringen ger 70 miljoner om året för att föräldrar ska misshandla sina barn enligt Supernanny-modellen om bestraffning och belöning för att få ungarna att inte störa så mycket. Det här visste jag inte, men det framgår av Dokument inifrån som visades nyligen på SVT. Ni kan se programmet på SVT Play här.

Det går nästan inte att se programmet. Det är så jävla outhärdligt att bevittna hur idiotiska föräldrar begår övergrepp mot sina barn att mina tårar bara strömmar. Det här är alltså modellen för hur vi ska bete oss mot de barn som inte har bett att bli satta till världen. 

Fy fan!

1 kommentar:

Anonym sa...

Har som vanligt bara några hjärnceller i huvudet klara så jag har inte namnet på den amerikanske professor i psykologi som nyligen skrivit en bok om ondska utifrån amerikanska soldaters beteenden i Abu Graib (?)? Han hävdar att det är samma krafter som uppstod när generatione efter första världskriget uppfostrades till blind lydnad utan att ifrågasätta auktoriteter. Jag tjöt mig igenom programmet också och har försökt stå ut med att tänka på vilka konsekvenser det här får för framtiden när lydnad är det som belönas och barn ska graderas efter mallar från förskolan och uppåt. När dessa barn en gång ska finnas som stöd och hjälp inom vård och skola hur ska de kunna handla på ett medkännande sätt. Blir det skamvrån i 93 minuter för tant Ebba som spillt ut en kaffekopp och vägrar torka upp efter sig eller ännu värre kissat på sig!