onsdag 16 april 2008

Vad muggen betyder

Ja, här sitter jag med min kaffetermosmugg. Och styrker mig lite inför en hektisk dag, sitter liksom en smula inskjuten i mig själv som en byrålåda med slinkiga underkläder. Ungarna, ni vet. Inte en lugn stund. Visst är de underbara, men det har ju sina randiga att man kommer till jobbet med en maska på strumpbyxorna. Hoppsan, Kerstin! Mm… Jobbet ställer också sina krav. Många som drar i en under dagens lopp. Och kaffet, sen… Det går bara inte. Så nu sitter jag här med en kopp nybryggt. Kachongo är min senaste favorit. Vilka toner! Man känner hela det kenyanska höglandet svettas fram på ytan av bönan.

Så ni får ursäkta. Jag hinner inte. Känner ni åtrå eller avund? Tyvärr, kaffet måste gå före. Kanske till sommaren, när vi ändå ska rensa ut byrålådorna och fundera på hösten. Det kan bli ett annat karriärval. Ett tag kanske jag går utan underkläder, ja i stugan på Ingarö, alltså. Inte hemma i Saltis. Jag kanske till och med tar en kopp te. Ungarna är på språkläger, gubben ute och slöseglar med Swedish Match-Gunnar i hans nyrenoverade skärgårdstolva. Då hinner jag nog. Kom till mig då, så ska jag administrera dig. Men nu har jag inte tid. Ville bara att du skulle veta det.

Inga kommentarer: